Vārda dienu svin: Vera, Vaira, Vairis / 17.09.2019

booked.net

Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai (projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001) 01.01.2017. – 31.12.2020

Proj 2030

IMG 20190517 1 CopyPrātnieku laboratorija Latvijas Universitātes (LU) “Jauno tehnoloģiju & inovāciju dienas” ietvaros aicināja 4. – 5.klašu skolēnus piedalīties konkursā – “Uzdrīkstos, domāju, radu!”, kas norisinājās 17. maijā Latvijas Universitātēs Zinātņu mājā. Konkursa mērķis - attīstīt skolēnu inženiertehniskās domāšanas, sadarbības un pētniecības prasmes, lai tās izmantotu problēmsituāciju risināšanā.
5.e klases komanda “Superīgais sešinieks.”: Dana Nemmika, Alise Šnepste, Emīlija Krjukova, Rūta Zālīte, Marta Janķēvica, Ance Šere kopā ar dabaszinību skolotāju Nadeždu Grūbi atsaucās piedalīties konkursā. Lai tiktu uz konkursa finālu, komanda pildīja mājas darbu – izveidoja video par ārstnieciskiem augiem, kā medikamentu alternatīvu. Uz LU bija aicinātas 24 labākas komandas no visas Latvijas.
Konkursa laikā komanda bija sadalīta pāros trīs mācību jomās – dabaszinātnes (Rūta Zālīte un Marta Janķēvica), matemātika (Dana Nemmika un Ance Šere), tehnoloģijas (Alise Šnepste un Emīlija Krjukova). Dažādu radošu un izaicinošu uzdevumu laikā dalībnieki pelnīja žetonus, kurus pēc tam izmantoja, lai iegādātos materiālus komandas 2 daļas kopīgajam uzdevumam – izveidot lidojošu kuģi.
Pēc žūrijas vērtējuma Ādažu vidusskolas 5. e klases komanda “Superīgais sešinieks.” uzvarēja nominācijā “Pētniecība.” Balvā ekskursiju uz SIA “Lāči” un iespēja uzcept savu maizīti! Apsveicam meitenes un paldies skolotājai!   Foto


20190516 105124 Copy

 

Sākumskolā ir aizvadītas visas mācību priekšmetu olimpiādes un saņemti diplomi.
16. maijā skatuves runas,  latviešu valodas un matemātikas olimpiāžu uzvarētāji devās ekskursijā uz LNT, TV3 un radio StarFM studijām. Skolēni iepazinās ar televīzijas darbinieku ikdienu, paviesojās pie Māra Grigaļa StarFM studijā, izmēģināja spēkus laika ziņu komentēšanā. Liels pārsteigums bija nelielie studiju izmēri, kuri TV ekrānos izskatās daudz plašāki. Lai strādātu TV vai radio, nepieciešamas plašas zināšanas, tāpēc cītīgi jāapgūst ikviens mācību priekšmets.   Foto


IMG 1045 Copy

 

Pavasara ieskaņas un joku dienas koncerts “Aprill, aprill!”
5. aprīlī I stāva aplī pulcējās sākumskolas skolēni, lai ieskandinātu pavasari, paustu savu radošumu, demonstrētu savus talantus un dzītu jokus, jo tik tikko kā aizvadīt 1.aprīlis – Joku diena. Paldies skolēniem un skolotājiem bar brīnišķīgo koncertu.   Foto


DSC02165 CopyZinātniskā centra AHHAA apmeklējums
22. martā 8. un 9.klašu skolēnu grupa apmeklēja Igaunijas pilsētā Tartu Zinātnisko centru AHHAA. Izbraukuma nodarbību organizēja skolotājas Ligita Strautniece un Nadežda Grūbe.
Zinātnes centrs AHHAA ir lielākais zinātnes centrs Igaunijā un Baltijas valstīs. Centra mērķis ir popularizēt zinātni un tehnoloģijas, veicināt sabiedrības interesi un izpratni par zinātni. Ekspozīcija veidota, pielietojot interaktīvas metodes un spēles elementus.
Skolēniem bija iespēja izmēģināt “Pamēģini pats” eksponātus, kas izvietoti 3000 kvadrātmetru lielā platībā, baudīt planetārija seansu un apmeklēt izstādi “Ahhaa, ilūzijas!” Piepildīta, izzinoša un aizraujoši pavadīta diena!   Foto


Nodarbība Latvijas Dabas muzejā Dab muz 1Dab muz 2
Projekta SAM832 Ārpusstundu pasākums: STEM un vides joma ietvaros 10. janvārī dabaszinību fakultatīvo nodarbību dalībnieki no 5.c, 6.e un 6.d klasēm piedalījās Latvijas Dabas muzeja nodarbībā – “Lido gājputni.” Skolēni uzzināja kur pārziemo mūsu putni. Kurš lido vistālāk, kurš – visaugstāk un kurš – visātrāk. Nodarbības laikā skolēni guva priekšstatu par dažādu putnu migrācijas ceļiem. Nodarbības beigās bija iespēja apskatīt visu muzeju, iepazīties ar dažādām ekspozīcijām. 


20181114 084751

Interaktīva nodarbība “Ūdens attīrīšana” 5. klašu skolēniem
14. novembrī skolā viesojās Rīgas ZINOO centra pārstāvji. Mēs, skolotāji, esam pārliecināti, ka aizraujošs izzināšanas process ir sākums attīstībai ilgtermiņā
Pirmā dzīvība uz mūsu planētas ir radusies ūdenī. Nodarbības laikā attīrījām ūdeni ar vienkāršiem un pieejamiem materiāliem. Pārbaudījām rezultātus, veicot ūdens kvalitātes testus pirms un pēc attīrīšanas. Skolēni radīja un izmēģināja ūdens filtrēšanas sistēmu.
Uzdevumos bija: 1. Jāizplāno uz jāuzbūvē sava ūdens filtrēšanas sistēma,
2. Jāvāc dati, lai salīdzinātu ūdeni pirms un pēc attīrīšanas,
3. Balstoties uz pētījuma rezultātiem jāizdara secinājumi,
4. Jāsalīdzina savi iegūtie rezultāti ar klases biedru rezultātiem.
Ievadā nodarbības vadītājs iepazīstināja skolēnus ar ūdens attīrīšanas nepieciešamību un dažādām attīrīšanas metodēm. Skolēni iepazinās ar ūdens kvalitātītes noteikšanas metodēm. Praktiskajā daļā skolēni veica savu pētījumu, kurā izvēloties dažādus filtrēšanas materiālus, veidoja ūdens attīrīšanas sistēmu. Savā pētījumā skolēni pārbaudīja netīrā ūdens kvalitāti ( krāsu, smaržu un pH līmeni) pirms un pēc ūdens filtrēšanas. Noslēgumā skolēni izdarīja secinājumus balstoties uz iegūtajiem rezultātiem un salīdzināja tos ar klases biedriem.
5.abcdegl klašu skolēni stundas lakā aizrautīgi strādāja un ļoti atzinīgi vērtēja iegūtās prasmes un zināšanas.   Foto


dambretePrāta spēļu sacensības dambretē
3. novembrī Salaspilī notika 7. prāta spēļu sacensības 64 lauciņu dambretē. Piedalījās arī Ādažu vidusskolas 1. - 4. klašu skolēni Daniels Jurēvics (1.c), Martins Vaiskovičs (2.b), Krišjānis Breidaks (2.c), Tomass Draška (3.a), Adrians Krūze (3.a), Arta Ancāne (3.e), Valters Jurģis Vanovskis (4.e). Visi dalībnieki cīnījās godam. Īpaši labi veicās Tomasam Draškam, kurš izcīnīja 1. vietu 3. klašu grupā, un Krišjānim Breidakam, kurš ieguva 3. vietu 2. klašu grupā. Apsveicam!  Diplomi   Foto


2018./2019.m.g. savu darbību turpina Eiropas Sociālā fonda projekts “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (projekts Nr. 8.3.2.2/16/I/001)
Šī projekta ietvaros Ādažu vidusskola īsteno 22 dažādas aktivitātes skolēnu atbalstam:

  • Seši pedagogi sniedz atbalstu skolēniem kā pedagoga palīgi latviešu valodas un matemātikas stundās.
  • Trīs pedagogi sniedz atbalstu skolēniem nodarbībās individualizētam mācību darbam pēc stundām.
  • Septiņi pedagogi atbalsta skolēnus individuālās konsultācijās mācību valodā un matemātikā.
  • Četri pedagogi sniedz atbalstu talantīgiem skolēniem mācību valodā, viens – talantīgiem skolēniem matemātikā Profesora Cipariņa skolā.
  • Divi pedagogi ārstnieciskās vingrošanas nodarbībās veic skolēnu stājas korekciju.
  • Viens pedagogs vada tehnisko darbnīcu – Robotika.
  • Divi pedagogi vada radošās darbnīcas Eksperimentu laboratorija un Dabas pētnieki, kuru laikā skolēni apmeklēs un skolā organizēs Zinoo/ Ahha centra praktiskās nodarbības, organizēs tehniskās darbnīcas Tehnoannas pagrabos, darbosies radošās darbnīcās Latvijas Dabas muzejā.
  • Viens pedagogs vada nodarbību ciklu Jaunie dambretisti. Skolēni savus spēkus pārbaudīs dambretes turnīros.
  • Viens pedagogs vadīs radošo darbnīcu Jaunie talanti, kuras noslēgumā skolēni demonstrēs savu veikumu, sniedzot koncertu vai organizējot izstādi, vai citādi demonstrējot savu radošo izaugsmi.
  • Projekta ietvaros skolēni tiks iepazīstināti ar to kas un kā notiek teātru aizkulisēs. Skolēni varēs apmeklēt arī dažādus muzejus.
  • Talantīgajiem skolēniem tiks piedāvāta iespēja piedalīties dažādu mācību priekšmetu alternatīvajās olimpiādēs vai konkursos.

Veiksmi skolēniem un pedagogiem!


IMG 20180523 WA0016 Copy24. maijā 7. klašu skolēni, kuri 2017./2018. mācību gadā fakultatīvo stundu laikā padziļināti apguva krievu valodu un sociālās zinības, apmeklēja Latgales lepnumu – dabas parku “Daugavas loki” un Slutišķu sādžu.
Daugavas ielejā posmā no Krāslavas līdz Naujenei dibināts dabas parks, lai saglabātu unikālo un savdabīgo Daugavas vidusteces ielejas ainavu, augu un dzīvnieku sugu bioloģisko daudzveidību, kā arī kultūrvēsturiskos pieminekļus.
Dabas parkā ietilpst astoņi 4–6 km gari, gleznaini Daugavas loki jeb meandri, kas tiek uzskatīti par senākajiem Daugavas ielejas veidojumiem Latvijā, kur upe saglabājusi savu dabisko tecējumu.
Skolēni bija sajūsmā par krāšņajiem dabas skatiem un pārsteigti par namu rotājumiem ar slāviem raksturīgo ēku apdari, kā arī ar redzēto, viesojies Slutišķu vecticībnieku mājā, kas deva iespēju iepazīties ar viņu sadzīvi un tradīcijām.   Foto
Paldies skolotājām: Irēnai Bleivai, Tatjanai Kristholdei un Inesei Laubenbahai par ekskursiju!


Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai (projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001) 01.01.2017. – 31.12.2020.

Projekta mērķis:
Nodrošināt Latvijas izglītības pakalpojumu daudzveidību, kas balstīti uz individuālās mācību pieejas attīstību un ieviešanu vispārējās izglītības iestādēs, tādējādi uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus.

Galvenās darbības:
1. Ilgtspējīgas pašvaldību vispārējās izglītības iestāžu atbalsta sistēmas izveide izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai (metodoloģisku ieteikumu izstrāde un pielietošanas mācības, IKT resursi, pedagogu profesionālās kompetences pilnveide, ārvalstu metodiku ieviešana);
2. Ilgtspējīgu individuālās pieejas attīstības pasākumu nodrošināšana mācību satura apguvei un ārpusstundu pasākumu veidā.

2017./2018.m.g. projekta īstenošanā tieši iesaistījās 18 pedagogi, sniedzot individuālu atbalstu un nodrošinot, ka mācību procesā tiek ievērotas dažādu skolēnu spējas un vajadzības un mērķtiecīgi tiek kompensētas tās vajadzības, kuras skolēniem traucē sasniegt augstākus mācību rezultātus. nodrošinot individuālu atbalstu, visa mācību gada laikā mērķtiecīgi tika nodrošināts atbalsts, t.sk. individuālās nodarbības, 40 sākumskolas skolēniem ar mācīšanās traucējumiem.
Projekta ietvaros skola varēja paplašināt alternatīvo mācību organizācijas formu piedāvājumu, kas papildina formālās izglītības ieguves mācību formas (mācību stundas) – darbojoties Profesora Cipariņa skolā un apmeklējot Dabas pētnieku, Eksperimentu laboratorijas un Robotikas nodarbības, skolēni veica pētījumus, eksperimentēja, risināja nestandarta uzdevumus. Skolēniem ar augstiem mācību sasniegumiem tika nodrošināta iespēja piedalīties alternatīvajās un kombinētajās mācību priekšmetu olimpiādēs: olimpiādē “Erudīts” 1. klašu skolēniem, kombinētajā olimpiādē dabaszinībās un angļu valodā 5. klašu skolēniem, alternatīvajā matemātikas olimpiāde 5. un 6. klašu skolēniem, Latvijas 45. atklātā matemātikas olimpiāde u.c.
Projekts nodrošināja iespēju skolēniem doties mācību vizītēs uz Dailes teātri un iepazīt teātri un tā aizkulises, skolēni piedalījās Bērnu zinātnes centra “Tehnoannas pagrabi” nodarbībās, kā arī izzināja Latvijas daudzveidību – Latvijas dabu un vēsturi, viesojoties Daugavs lokos un apmeklējot Naujenes novadpētniecības muzeja  etnogrāfisko brīvdabas ekspozīciju “Slutišķu vecticībnieku lauku sēta”. 
Vienam pedagogam tika nodrošināta iespēja tālākizglītības nodarbībās apgūt diagnostikas un monitoringa rīku DIBELS.
Izvērtējot 2017./2018.m.g. rezultātus, var secināt, ka īstenojot projektu tika nodrošināts būtisks atbalsts skolēniem ar MG un MT un talantīgajiem skolēniem viņu  mācību sasniegumu veicināšanai, kā arī paplašināts neformālas izglītības piedāvājumu klāsts.


Ādažu vidusskola

Reģ. Nr. 4313901280

Gaujas ielā 30, Ādažos,

Ādažu novadā, LV – 2164

T: 67996165; F: 67996276

e-pasts: vidusskola@adazi.tl.lv

Skolas mājas lapa:

www.adazuvidusskola.lv

T: 67996248; M: 26069408

 e-pasts: anita@adazi.tl.lv

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Piekrītot sīkdatņu izmantošanai, tiks nodrošināta tīmekļa vietnes optimāla darbība.

Turpinot vietnes apskati, jūs piekrītat, ka izmantosim sīkdatnes jūsu ierīcē. Savu piekrišanu jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Piekrītu
©2019 Ādažu vidusskola

Search