Vārda dienu svin: Jūlija, Džuljeta / 16.02.2019

booked.net

Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai

Proj 2030

Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai (projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001) 01.01.2017. – 31.12.2020.

Projekta mērķis:
Nodrošināt Latvijas izglītības pakalpojumu daudzveidību, kas balstīti uz individuālās mācību pieejas attīstību un ieviešanu vispārējās izglītības iestādēs, tādējādi uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus.

Galvenās darbības:
1. Ilgtspējīgas pašvaldību vispārējās izglītības iestāžu atbalsta sistēmas izveide izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai (metodoloģisku ieteikumu izstrāde un pielietošanas mācības, IKT resursi, pedagogu profesionālās kompetences pilnveide, ārvalstu metodiku ieviešana);
2. Ilgtspējīgu individuālās pieejas attīstības pasākumu nodrošināšana mācību satura apguvei un ārpusstundu pasākumu veidā.

2017./2018.m.g. projekta īstenošanā tieši iesaistījās 18 pedagogi, sniedzot individuālu atbalstu un nodrošinot, ka mācību procesā tiek ievērotas dažādu skolēnu spējas un vajadzības un mērķtiecīgi tiek kompensētas tās vajadzības, kuras skolēniem traucē sasniegt augstākus mācību rezultātus. nodrošinot individuālu atbalstu, visa mācību gada laikā mērķtiecīgi tika nodrošināts atbalsts, t.sk. individuālās nodarbības, 40 sākumskolas skolēniem ar mācīšanās traucējumiem.
Projekta ietvaros skola varēja paplašināt alternatīvo mācību organizācijas formu piedāvājumu, kas papildina formālās izglītības ieguves mācību formas (mācību stundas) – darbojoties Profesora Cipariņa skolā un apmeklējot Dabas pētnieku, Eksperimentu laboratorijas un Robotikas nodarbības, skolēni veica pētījumus, eksperimentēja, risināja nestandarta uzdevumus. Skolēniem ar augstiem mācību sasniegumiem tika nodrošināta iespēja piedalīties alternatīvajās un kombinētajās mācību priekšmetu olimpiādēs: olimpiādē “Erudīts” 1. klašu skolēniem, kombinētajā olimpiādē dabaszinībās un angļu valodā 5. klašu skolēniem, alternatīvajā matemātikas olimpiāde 5. un 6. klašu skolēniem, Latvijas 45. atklātā matemātikas olimpiāde u.c.
Projekts nodrošināja iespēju skolēniem doties mācību vizītēs uz Dailes teātri un iepazīt teātri un tā aizkulises, skolēni piedalījās Bērnu zinātnes centra “Tehnoannas pagrabi” nodarbībās, kā arī izzināja Latvijas daudzveidību – Latvijas dabu un vēsturi, viesojoties Daugavs lokos un apmeklējot Naujenes novadpētniecības muzeja  etnogrāfisko brīvdabas ekspozīciju “Slutišķu vecticībnieku lauku sēta”. 
Vienam pedagogam tika nodrošināta iespēja tālākizglītības nodarbībās apgūt diagnostikas un monitoringa rīku DIBELS.
Izvērtējot 2017./2018.m.g. rezultātus, var secināt, ka īstenojot projektu tika nodrošināts būtisks atbalsts skolēniem ar MG un MT un talantīgajiem skolēniem viņu  mācību sasniegumu veicināšanai, kā arī paplašināts neformālas izglītības piedāvājumu klāsts.


Nodarbība Latvijas Dabas muzejā Dab muz 1Dab muz 2
Projekta SAM832 Ārpusstundu pasākums: STEM un vides joma ietvaros 10. janvārī dabaszinību fakultatīvo nodarbību dalībnieki no 5.c, 6.e un 6.d klasēm piedalījās Latvijas Dabas muzeja nodarbībā – “Lido gājputni.” Skolēni uzzināja kur pārziemo mūsu putni. Kurš lido vistālāk, kurš – visaugstāk un kurš – visātrāk. Nodarbības laikā skolēni guva priekšstatu par dažādu putnu migrācijas ceļiem. Nodarbības beigās bija iespēja apskatīt visu muzeju, iepazīties ar dažādām ekspozīcijām. 


20181114 084751

Interaktīva nodarbība “Ūdens attīrīšana” 5. klašu skolēniem
14. novembrī skolā viesojās Rīgas ZINOO centra pārstāvji. Mēs, skolotāji, esam pārliecināti, ka aizraujošs izzināšanas process ir sākums attīstībai ilgtermiņā
Pirmā dzīvība uz mūsu planētas ir radusies ūdenī. Nodarbības laikā attīrījām ūdeni ar vienkāršiem un pieejamiem materiāliem. Pārbaudījām rezultātus, veicot ūdens kvalitātes testus pirms un pēc attīrīšanas. Skolēni radīja un izmēģināja ūdens filtrēšanas sistēmu.
Uzdevumos bija: 1. Jāizplāno uz jāuzbūvē sava ūdens filtrēšanas sistēma,
2. Jāvāc dati, lai salīdzinātu ūdeni pirms un pēc attīrīšanas,
3. Balstoties uz pētījuma rezultātiem jāizdara secinājumi,
4. Jāsalīdzina savi iegūtie rezultāti ar klases biedru rezultātiem.
Ievadā nodarbības vadītājs iepazīstināja skolēnus ar ūdens attīrīšanas nepieciešamību un dažādām attīrīšanas metodēm. Skolēni iepazinās ar ūdens kvalitātītes noteikšanas metodēm. Praktiskajā daļā skolēni veica savu pētījumu, kurā izvēloties dažādus filtrēšanas materiālus, veidoja ūdens attīrīšanas sistēmu. Savā pētījumā skolēni pārbaudīja netīrā ūdens kvalitāti ( krāsu, smaržu un pH līmeni) pirms un pēc ūdens filtrēšanas. Noslēgumā skolēni izdarīja secinājumus balstoties uz iegūtajiem rezultātiem un salīdzināja tos ar klases biedriem.
5.abcdegl klašu skolēni stundas lakā aizrautīgi strādāja un ļoti atzinīgi vērtēja iegūtās prasmes un zināšanas.   Foto


2018./2019.m.g. savu darbību turpina Eiropas Sociālā fonda projekts “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (projekts Nr. 8.3.2.2/16/I/001)
Šī projekta ietvaros Ādažu vidusskola īsteno 22 dažādas aktivitātes skolēnu atbalstam:

  • Seši pedagogi sniedz atbalstu skolēniem kā pedagoga palīgi latviešu valodas un matemātikas stundās.
  • Trīs pedagogi sniedz atbalstu skolēniem nodarbībās individualizētam mācību darbam pēc stundām.
  • Septiņi pedagogi atbalsta skolēnus individuālās konsultācijās mācību valodā un matemātikā.
  • Četri pedagogi sniedz atbalstu talantīgiem skolēniem mācību valodā, viens – talantīgiem skolēniem matemātikā Profesora Cipariņa skolā.
  • Divi pedagogi ārstnieciskās vingrošanas nodarbībās veic skolēnu stājas korekciju.
  • Viens pedagogs vada tehnisko darbnīcu – Robotika.
  • Divi pedagogi vada radošās darbnīcas Eksperimentu laboratorija un Dabas pētnieki, kuru laikā skolēni apmeklēs un skolā organizēs Zinoo/ Ahha centra praktiskās nodarbības, organizēs tehniskās darbnīcas Tehnoannas pagrabos, darbosies radošās darbnīcās Latvijas Dabas muzejā.
  • Viens pedagogs vada nodarbību ciklu Jaunie dambretisti. Skolēni savus spēkus pārbaudīs dambretes turnīros.
  • Viens pedagogs vadīs radošo darbnīcu Jaunie talanti, kuras noslēgumā skolēni demonstrēs savu veikumu, sniedzot koncertu vai organizējot izstādi, vai citādi demonstrējot savu radošo izaugsmi.
  • Projekta ietvaros skolēni tiks iepazīstināti ar to kas un kā notiek teātru aizkulisēs. Skolēni varēs apmeklēt arī dažādus muzejus.
  • Talantīgajiem skolēniem tiks piedāvāta iespēja piedalīties dažādu mācību priekšmetu alternatīvajās olimpiādēs vai konkursos.

Veiksmi skolēniem un pedagogiem!


Ādažu vidusskola

Reģ. Nr. 4313901280

Gaujas ielā 30, Ādažos,

Ādažu novadā, LV – 2164

T: 67996165; F: 67996276

e-pasts: vidusskola@adazi.tl.lv

Skolas mājas lapa:

www.adazuvidusskola.lv

T: 67996248; M: 26069408

 e-pasts: anita@adazi.tl.lv

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Piekrītot sīkdatņu izmantošanai, tiks nodrošināta tīmekļa vietnes optimāla darbība.

Turpinot vietnes apskati, jūs piekrītat, ka izmantosim sīkdatnes jūsu ierīcē. Savu piekrišanu jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Piekrītu

Aktuālie jaunumi

©2019 Ādažu vidusskola

Search